豆媽媽日誌 Ch.007 申請及登記BB證件懶人包!

老實講申請證件真係好麻煩,好複雜⋯各項唔同別類既表格,望見都頭暈⋯
上回講到我帶左豆豆去旅行(BLOG HERE),即係我地已經幫豆豆齊晒文件喇!


身份證+護照(要一齊用) , 回港證

等我講解下申請證件需要既野同小小貼士啦!

申請表格可以係邊到攞?

其實所有申請表格係唔駛自己印,可以係郵政局或入境事務處拎。
或者去入入境事務處下載,我會o係下面列晒傳送門俾你地,等你地方便下載。
  • 辦理出生登記(出世紙)

費用:$140,其他收費可以參考:[收費表]

新生嬰兒出世後42日內需要電話或網上預約辦理出生登記,我諗好多媽媽都會顧住湊B、坐月唔得閒去,其實BB唔駛親身去,只要父或母其中一人去就可以!

辦理出生登記係冇表格填的,但需要以下既資料及文件:
  1. 嬰兒中英文名、出生地點、日期、性別、國藉
  2. 父母中英文名、身份證及旅遊證件號碼
  3. 父母結婚證書號碼、結婚日期及地點
  4. 父母聯絡電話及地址
  5. 父母身份證正本
  6. 結婚證書正本
豆豆既出生登記係經電話語音服務預約既,真係超好方便,而月好多日子可以選擇。
當日豆爸跟返預約時間去辦理,15分鐘就已經完成,好快呢!

登記熱線2598 0888
------

出生證明唔需要BB相片,手續又簡單,但旅遊證件同回港證要填表格,又要BB相,
你要知道影初生相真係好難架,唯其佢地訓覺次數咁頻密,落影相舖影又怕佢唔識望鏡頭⋯
所以我係自己幫豆豆影完再用photoshop整走背景再用相機紙印的!
  • 事前準備~影證件相!!
Size:40mm x 50mm,頭要佔32-36mm

趁豆豆飲完奶兼剛訓醒精精神神,即刻將佢放係三角枕上面影相!
影左數十張應該都會有幾張滿意,後來揀左張佢個樣OK,但咁岩有我隻手阻住晒⋯
不過唔怕,揀返其他身OK既再photoshop返落去就可以喇!
記得將背景退地至純白色先合格丫!

搞掂!

如果唔識photoshop,入境處外都好多人撩影相的,或者普通影相鋪都得,但就較貴了。
自己影,自己印成本極低呢!有興趣可以留言,多人既可以開post教點樣photoshop~

有BB相後就可以正式填表格申請喇!

------
  • 香港永久性居民身份證申請書
費用:免費

十一歲以下人士既身份證係冇相片亦唔需要登記領取身份證,
但如果申請旅行證件既話,就要同時申請埋香港永久性居民身份證。

下載表格 [DOWNLOAD]
  • 香港特別行政區護照申請書(Passport)
費用:38頁-185 港元 、48頁 – 230 港元
有效期:五年

護照有效期只係五年,38頁基本上夠用,所以揀38頁就可以喇,
護照係需要父或母親身申請。

辦理香港特別行政區護照需要以下既資料:
  1. 兒童近照4張(必須為白色背景)
  2. 出生證明書正本
  3. 父母身份證影印本
  4. 副署事項表格/回港證正本
下載表格 [DOWNLOAD]

副署事項表格

上面提到申請護照係需要埋呢份副署事項表格,除非當日有幫BB拎回港證,
如果冇既,一定要填!

份表格填黎做乜?
份表係需要副署人簽名證明相片中既BB係BB本人(申請當日唔需要親身去入境處的)

邊個有資格做副署人?
副署人係年滿18歲又係BB父母或監護人之外既人,即係公公、婆婆、爺爺、嫲嫲全部都得。

副署事項表格需要以下文件及資料:
1. 副署人身份證影印副本
2. 副署人簽名要跨過已貼上的嬰兒相片上
下載表格 [DOWNLOAD]

- 領取身份證/旅行證件授權書

身份證同旅行證件需要時間加上防偽特徵,所以即日冇得領取,領取期大約二星期。
當日交完表格,職員會幫你安排一日最快既取件日子,
如冇特別,唔需要媽媽本人親身去領取,但需要填授權書。


下載表格 [DOWNLOAD]

當然,職員會對返你個簽名,必須要同申請表既簽名一致先可以取證。
  • 回港證
費用:
單程,有效期六個月 -46 港元
多次,有效期五年-140 港元

我BB需要申請回港證嗎?
好多媽媽同我一樣好疑惑回港證係乜黎?其實回港證係用黎往返內地及澳門用既!
如果要急去內地或澳門又未申請得切護照就可以考慮申請回港證,因為即日可以領取證件。如果唔急就唔需要申請喇!因為BB可以用身份證及護照過關呢~

回港證需要以下文件:
  1. 出生證明書副本
  2. 副署事項表格
  3. 申請父或母身份證
下載表格 [DOWNLOAD]

填完可以點樣申請
1. 網上申請
2. 郵寄
3. 電話約期到入境處申請
4. 直接到入境處拎籌申請

我嘗試用網上申請服務,但我部電腦唔符合佢地規格要求,最後放棄左⋯
如果唔急既可以打電話約期到入境處郵寄,但我急用所以要現場拎籌喇!

其實咁多款表格,真係好易填漏同錯,現場有野唔岩職員可以提我並即時改,
所有野冇問題就會俾埋日子幾時有得拎(大約兩星期,要打電話預約取件時間。)

以上講個四樣野係可以申請出世紙當日一齊申請埋,但我覺得如冇打算帶BB去旅行住,
可以等BB大個小小先申請,影相各樣都易D呀嘛!
希望大家鐘意我既分享,下次再見啦,Ciao。 

FB | https://www.facebook.com/gogomanis/
IG | be.manis
靚太Club https://wow.esdlife.com/gogomanis
Blogspot http://ohmamamanis.blogspot.hk/ 
BE Certified Blogger BE.MANIS

留言