豆豆成長紀錄 Ch.003 5-6m 半歲回顧

一期一會豆豆成長紀錄又黎喇!呢半年變化好大,由懷孕到真正做媽媽對我黎講都係新體驗、大挑戰。 

俗語有云

“一聽二看三抬頭;四撐五抓六翻身;七坐八爬九扶立;十二個月左右能獨走。”
 “一哭二笑三認母;四月大笑五認生;七月無意說爸媽;八月有意仿大人;十月招手會再見;一歲以後能說話。”

豆豆剛剛過咗半歲,等豆媽盤點一下,睇下豆豆做到幾多野,俗語又準唔準先!


大家可以用下面呢個表去睇下寶寶做唔做到以上既野,各寶寶既學習能力都唔同,差三、四個月先學識都冇問題~
成長里程碑 達成 達成日期
一聽  ✓  1d
一哭  ✓  1d
二看  ✓  1m15d 會追住物件望然後笑
二笑  ✓  1m15d 會追住物件望然後笑
三抬  ✓  2m20d 豆豆趴係度時會用手撐起上半身
三認母  ✓  5m 當豆豆喊時我抱起佢佢會收聲
四撐  ✓  4m20d
四月大笑  ✓  4m25d
五抓  ✓  4m16 玩具有興趣
五認生  ✓  5m 會望邊個抱自己,陌生唔熟會喊
六翻身  ✓  4m9d 個陣岩岩買咗playmat,一擺就識翻身
七坐  ✓  5m28 趴轉坐直,唔需要扶坐
七月無意說爸媽 ✓  6m 亂叫中聽到ma/pa都好興奮
八爬  ✓  4m16 豆豆瘋狂翻身就隨即識爬
八月有意仿大人
九扶立
十月招手會再見
十二個月左右能獨走
一歲以後能說話

--> 雖然呢小小學習里程碑係一D好簡單既動作,但豆豆可以超額完成,完全唔駛豆媽擔心。豆豆做到各樣野都令我好驚喜,有時會暗暗自喜,我囡囡點解咁叻架?


6m由趴轉坐穩唔需要幫手

除咗以上既學習里程碑,都有兩樣野值得紀錄


1. 人奶1st check point!!

半年了!真係唔敢相信自己咁堅持! 
除咗俾掌聲自己都多謝豆豆配合到先成就到我全人奶之路👏🏻👏🏻 

半歲生日

我唔係富媽但足夠豆豆食,豆豆亦唔算奶痴,餵樽飲60ml就會開始推,埋身4分鐘就gg。

要講辛苦一定係塞奶搞到乳線炎,試過發燒,硬到一舊舊,痛到除咗訓之外唔想做其他野,但同時又身不由己要泵、要按、要埋身通返佢⋯


係,餵人奶會冇咁飽肚,會經常被質疑係咪肚餓,但我從來冇諗過訓前個餐餵奶粉塞飽佢等佢訓到天光,到而加半歲人仔,我一次奶粉都冇沖過,豆豆最長係訓到七個鐘。


2. 選擇BLW,相信係一個好開始!!

5個多月時豆媽嘗試慢慢引進固體食物俾豆豆,唔知大家有冇聽過Baby Led Weaning(BLW)呢?比起Traditional Spoon Feeding有咩分別?

Baby Led Weaning 始源於2008年英國🇬🇧 — Gill Rapley 
- Finger food (自己用手食) 
- 先學咀嚼,後吞嚥


Traditional Spoon Feeding - 米糊、泥狀食物(用匙羹餵) 
- Finger food
- 先學吞嚥,後咀嚼

BLW同餵埋身母乳既概念一樣係feed on demand。 
寶寶自己揀食幾多,食邊樣先,唔需要將全部食物打成泥,提倡將原食物切成finger food,同大家一齊同台食同樣嘅野,令佢感到係一份子,冇分高低。

好處: 
寶寶可以接觸唔同質感食物
唔需要餵佢,增加食飯快樂氣氛
研究指BLW寶寶冇咁揀任擇食

壞處:
一片混亂,清潔麻煩,感覺更易嗆親
一開頭會浪費食物,玩多過食
冇食到食物會唔夠營養


“food before one is just for fun ”

其實寶寶一歲前奶都係主食,副食係俾機會佢練習手抓食物同咀嚼,相信寶寶能力,喺冇壓力下俾佢學習。 

相比BLW,spoon feed 一定唔會食得咁混亂,可以睇到佢食左幾多,
唔怕寶寶冇營養, 但因為係餵食,所以通常都會寶寶食先。

揀BLW之路係先苦後甜,幾苦都想堅持,而加望見你自己擺野食入口都好滿足, 
期待見到你愈食愈叻,我地一齊加油啦!


冇一本書會教你點做好媽媽,但我會盡力做豆豆喜歡既媽咪,俾你喺快樂環境下成長。
希望大家鐘意我既分享,下次再見啦!

FB | https://www.facebook.com/gogomanis/

IG | be.manis
靚太Club https://wow.esdlife.com/gogomanis
Blogspot http://ohmamamanis.blogspot.hk/ 
BE Certified Blogger BE.MANIS
如有任何活動邀請或試用,可以聯絡我:mannis.chan@yahoo.com.hk

留言