Be a mama Ch.008 懷孕一定肥?體重及飲食注意!

孕婦比人既感覺係輪盡、行路牙下牙下、肥!
對呢D指控,作為孕媽媽既我好想反擊,唔想比人覺得大肚正常就會肥,
但必先以身作則⋯⋯⋯

咁懷孕期可以重幾多呢?原來係取決於懷孕前既BMI值。
可以用呢個網計BMI值👉 https://www.freebmicalculator.net/tw/
  • BMI 過輕 12.5-18kg
  • BMI 正常 11.5-16kg
  • BMI 過重 7-11.5kg
  • 懷有雙胞胎 16.5-20.5kg

懷孕係分為三大階段,孕早期1-13周,孕中期14-27周,孕晚期28-40周⋯
o係孕早期體重增長唔應該太多,其後平均一星期重0.75-1磅係最理想!
胎兒只佔增長既體重其實只有4份之一,咁點解會重左咁多?睇睇個分佈就知喇!

胎兒
3-4kg
乳房組織
1-1.4kg
胎盆
1-1.4kg
羊水
1-1.4kg
子宮
1-2.4kg
血液供應
1.8kg
脂肪儲備
2.3kg-4kg
=11kg-16.4 kg

D數字真係好恐怖,我仲聽聞日本既孕媽媽對飲食有一套好嚴格既標準,只可以重12kg,
對我真係一個好大既挑戰個個媽媽都想肥B唔肥自己⋯
懷孕初期收到呢份「中醫戒口紙」之下我嚇親,點解蔬菜咁健康都列入不可吃既名單?

網上瘋傳既戒口紙

o係中醫既角度,12週以下都係視為未陀得穩,我地飲食係應該要加倍小心既⋯
孕婦尤其容易感染李斯特菌/大腸桿菌,好多食物o係運送同製作過程都會感染到,
不過圖表上不可吃既食物我都間唔中都有食,我懷孕期禁食既食物只有:
未經煮熟的海產~魚生刺身生蠔
❌生蛋、半生熟太陽蛋
❌軟雪糕

參考資料👉https://topick.hket.com/article/1909349/?r=mcsdfb

好多人對孕媽媽既飲食有好多意見同誤解⋯係度想申訴下~

1. 你咁瘦食多D啦,有左就要食兩人份量!
懷孕期唔係望落肥先正常⋯我地只係需要比平時攝取多200kcal,即係半片多士咁上下架咋⋯我覺得重點應該放落點長胎但唔長落自己度,舉例食甜野都會長胎,但亦都會長肉肉係媽媽度!
而且會更易有妊娠糖尿,萬一中左,唔單只會令胎兒o係肚入面過大增加順產難度,
出世後可能會比同齡既小朋友肥,長大後比正常人更易有糖尿病
所以揀食咩都要睇下糖份先,甜品真係要小食為妙喇!

除左甜品高危會肥媽之外,仲要揀低GI既食物黎食,
好似麵包咁,麥包會比白麵包更低GI值。

高、中、低GI值食物 FYI



2. 唔好食咁多垃圾食物啦,整D花膠進補下~
其實懷孕期唔係個個都需要進補。
每次產檢醫生都會量度胎兒既長度,BB冇細到,所以我都冇特別食咩補大佢喇!
**注意如果大家飲花膠湯又打算餵人奶既,7個月後一定要停,因為驚塞奶!**

咁如果檢查真係BB比預期細左,有咩食物可以長胎?
除左出名既滴雞精外,其實好多天然既食物都可以長胎既!
好似恰雞蛋、合桃、果仁、魚、雞都係最平既方法之一,
因為呢類食物有豐富既蛋白質,有利胎兒成長。
生果就有奇異果、牛油果等等,對BB好有益架!

滴雞精我暫時都未買黎試,但有興趣既媽媽可以睇下面既post了解下喇!

3. 嘩,你知唔知__(任何食物/飲料),大肚係唔食得架?

其實有孕吐、胃氣脹都已經好影響孕婦既心情,如果加埋口真係好辛苦⋯
我覺得只要唔好食未煮熟既食物,飲食均衡、食得安心、開心係最重要!
間唔中食小小涼野不足為過,成日管住當孕婦係病人咁,
呢樣唔食得,個樣又唔食得既說話,會好掃興架⋯


舉例:
茶有咖啡因 》但一日都可以攝取一杯既份量
海鮮會引發BB敏感 》但海鮮有豐富既蛋白質同鐵質,適當地食係有益
朱古力會食到BB黑/有過度活躍症 》研究指懷孕期一日食一片朱古力,生出黎既BB會開心D

反而我更關心孕懷中最常見既另一大既問題:便秘💩
孕婦因為食多種維他命或中後期腸道蠕動減慢就會便秘,易生痔瘡⋯
自問冇食足夠高纖既食物,亦攝取唔夠葉酸,所以我會食醫生開既維他命同藻油DNA。

以下係幫助可以順利有便便既食物:
1. 香蕉或蘋果

好多人誤以為香蕉係滑胎、蘋果太涼,但其實兩樣都係好健康,可以滑腸,有利排便。

2. 低糖乳酸飲品

原來乳酸既益生菌除左可以令腸道暢通,仲可以減低BB過敏既機率。
乳酸飲品多數都好多糖,牌子有優益C、比菲多益力多等等,
我比較過後揀左比菲多減糖配方,比菲多得P記有售,有時會做特價$27/2枝。

3. 泡菜

雖然係生冷野,但營養師話泡菜係含有益生菌,可以食小量架!

4. 水/湯水
一般要一日要飲8杯水,但孕婦要飲10杯先足夠。
10杯係可以包括湯水,返工冇時間煲湯水可以買鴻福堂/健康工坊既湯券,都幾方便架!

康檸C

除左湯水外,大肚婆必備既一定係康鈣C/檸C,作冒感既時候可以沖黎飲,不含藥性。
我初懷孕試過作感冒同發燒,一日飲一杯,飲左一星期好返呢,屈記同萬寧有售。

5. 高纖食物
除左通菜被稱為抽筋菜怕怕外,所有菜或豆類我都有食。
菜咁有益,有冇懷孕都要多食啦!

6. 多種維他命

惠氏-人造維他命
Fefol-天然維他命


初懷孕我係食惠氏既多種維他命,通常醫院或健度院都會配呢隻比孕婦。
但因為便秘既問題,私家醫生配左另一隻澳洲既維他命比我試,
惠氏係人造,而呢隻係天然草木常華萃取,吸收率有98%,入面一樣已含葉酸成份。
係就係大粒左小小,但一日一粒已經滿足晒一日所需架喇!

另外,我都有食DHA去幫BB增強記憶力、智力發展同有助降低將來BB有哮喘既風險


美贊臣Enfinitas藻油

DHA係有分魚油同藻油2種既,我揀左藻油,因為藻類萃取比深海魚萃取安全D,
而且藻油冇星腥味比較易入口呢!



My Page to follow | https://www.facebook.com/gogomanis/
Esdlife Blog | http://wow.esdlife.com/space.php?uid=87788


留言