Be a mama Ch.006 第二關・入侵性基因檢測・抽羊水 (16weeks2)

十萬個不願同擔心,但為左BB,痛又好,危險又好都會去做呢個入侵性基因檢測⋯

入侵性基因檢測有2種:
1. 絨毛(11週可以做)
2. 抽羊水(16週可以做

存在風險:
- 陰道出血
- 穿羊水
- 腹痛
- 發燒
- 14週前抽羊水會增加胎兒關節畸形,會影響BB發展
- 0.5-1% 機會流產

收到T21既報告之後,我有諗過約其他有遺傳學經驗既婦產科醫生拎意見,
但老公話如果我地已經決定要抽羊水,不如抽完有結果先去睇⋯
(呢刻覺得老公好冷靜,所以只有聽佢話啦!)

點解唔抽絨毛要等抽羊水呢?
雖然絨毛可以早D,但原來唔係個個case都適合絨毛呢!
我份T21報告顯示第15條染色體指數高左,
指數高有可能由胎盤感染造成,正正抽絨毛有機會抽到胎盤組織,
反之羊水係BB既皮膚甩出黎既組織及尿液,所以醫生覺得抽羊水最適合我。
政府同私家都有提供呢項服務,政府只需要比一日入院費,而私家大約$8K-10K左右。


羊水檢查單張

傳統羊水同基因晶片?
DNA CHIPS


決定做抽羊水之後先知道除左傳統羊水報告外,原來有一種叫基因晶片檢測(DNA CHIPS),係中大負責做,要另外收費$4500。

做晶片檢測要當日抽埋爸爸同媽媽既血液去做基因排序,
如果檢測到某一段既染色體位置多左或少左並且同BB一樣既,代表BB唔係基因自身變異,
而係遺傳自爸爸/媽媽,咁就冇事喇!

Further details: https://www.obg.cuhk.edu.hk/wp-content/uploads/Fetal-DNA-Chip-v2.0_Leaflet.pdf

其實傳統羊水染色體檢查政府係包的,我只係需要決定抽唔抽多10cc羊水做埋基因晶片。
為左BB,所以我地都決定做埋。

以下個表就係傳統羊水同基因晶片的分別:



傳統羊水染色體檢
羊水基因晶片
方法
20cc羊水
10cc羊水
優點
可測平衡染色體轉位
(染色體數目增加、減少、轉位)的異常
可檢測100多種基因微失的遺傳病(如小胖威利症、自閉症、天使症候群等。)
檢測方法
以顯微鏡肉眼人手觀察
電腦判讀
只能觀察大片段失,解析度不足
無法偵測平衡性染色體轉位
費用
政府資助
自費,大約$4500
時間
三星期書面通知
7電話通知

呢段時間伴侶既支持真係好重要,低落一定會有,我試過大大聲喊,喊到收唔到聲,
我知喊係對BB唔好,但一拎起份報告結果再望下超聲波既相就自然地落淚。

所以記緊呢三條:
1. 保持心情開朗
2. 同BB講加油,要係你肚入面努力健康成長
3. 唔準當BB有事,因為之前做既係篩查,一切要以羊水報告為準!

好喇,等到抽羊水既大日子喇⋯⋯好記得我既預約時間係8:45,

但成10點先有得入超聲波房⋯

去到醫院照樣磅重、量血壓,可能係太緊張,我心跳去到114,
個人暈暈地仲作嘔,好彩飲左D水坐左陣先穩定返咋!

之後等叫名入超聲波房,老公可以陪同。
先照BB size同位置,確定所有野正常無異就叫左我老公出面等喇⋯⋯

醫生表現輕鬆,解釋呢個手術好簡單,唔駛太緊張,
而且BB岩岩倒轉左訓側埋左一邊,係好安全既⋯

但老公走左之後,我就更緊張,個身同腳都震晒⋯
醫生係我肚皮上面搽左三次消毒藥水,然後用手確定位置就落針,
全程都用超聲波監測住,落針個下感覺到小小痛但可以接受,
仲感覺到穿過肚皮同胎盤既感覺好唔同,
成個手術大約10分鐘完成,做完手術後醫生會再照BB心跳比我睇證明BB冇事,
之後係出面休息30分鐘,冇事就可以離開架喇!


抽羊水過程

我做完之後覺得肚下方附近一郁就會有小小陰陰痛,
所以起身坐低要慢慢黎唔好急,唔好拎重野,要多休息,唔好行咁多。

姑娘話 DNA chips結果會係7日內通知,傳統報告三星期後會郵寄比我。

就係我抽完羊水既三日後我就收到醫院既電話,姑娘話BB DNA正常呀!
但係佢地會再將第15條染色體拎去做further test,姑娘話冇咩就唔打黎喇!

當時覺得傳黎左一個好消息但同時有一個壞消息咁,我唔敢開心住,怕會失望⋯
不過一日未話BB有事都要正面積極面對!


而隔左三星期傳統報告都寄左比我喇,拆個陣好緊張,
封信內容好簡單,但寫住「胎兒染色體正常。」
之後係醫院照結構問埋醫生份DNA chips既結果,都係一致話正常!

Yeah!!! So happy!! 放下心頭大石喇!!! 
開始覺得做媽媽好偉大,雖然痛,但知道BB健健康康咩都值得!!


My Page to follow | https://www.facebook.com/gogomanis/
Esdlife Blog | http://wow.esdlife.com/space.php?uid=87788


留言