Be a mama Ch.003 懷孕後的「第一次」政府及私家產檢 (8weeks5)

當我發現有左之後,因為第一胎咩都唔識⋯⋯
所以入左媽媽group睇下有咩學。

網絡上既親子平台有好多,例如esdlife、baby kingdom、mamibuy、ohpama,
入面好多關懷孕同育兒既資訊,睇左只係短短既幾個星期,
發現早期懷孕既媽媽會有好多唔同既情況⋯
而以下既症狀都令第一次懷胎又未正式去婦產科產檢既我有無形既壓力。

好似流啡(下體流深啡色血)、見紅、作小產或者超聲波照既時候未有閃閃(heart beat)

空心胎(只有胎囊冇胚胎)夠週數但胚胎冇長大等等⋯⋯

原來有20-30%既媽媽會因為各種不同既原因失去BB,BB要十月懷胎先出到黎,

媽媽需要過好多關,真係覺得將BB帶黎呢個世界真係不易呀!
開始覺得自己媽媽既偉大!

如果你問我,我覺得懷孕同婚禮最唔同既就係我控制唔到肚入面既情況,

懷孕期間所有野只可以順期自然,唔可以強求!

今次講下唔同地方既產檢先

1. 政府醫院、健康院同私家婦產科醫生有咩分別?
政府資源短缺,唔會做佢地覺得多餘既檢查,
所以唔係次產檢都有得照超聲波,亦都唔係每個孕婦都有得去醫院產檢,
孕婦一般冇特別情況下,第一次去完醫院產檢後都有機會被安排去健康院覆診。

以下係我睇完後覺得佢地既分別:

公立醫院
健康院
私家婦
量血壓
自己
自己
姑娘
磅重
自己
自己
自己
超聲波
特別情況下提供
留小便
12週後
評估BB大小
用尺量度
用尺量度
用超聲波量度
查胸部
聽心跳
用胎心機
用胎心機
用超聲波
等候時間
全部例牌要等大約1.5- 2 hours
隔幾耐檢1次
10週:唐氏
21週:照結構
26週:飲糖水
34週:B鏈

(睇情況而安排)
約6星期1次
12週前:2星期1
12週後:4星期1
34週後:2星期1

2. 幾時「第一次」睇政府醫院?產檢會檢查D咩?
我係一發現Bingo後兩星期去普通科醫生拎懷孕證明即刻排醫院既,
但第一次安排已經係早期唐氏架喇!如果大家想10週前照「閃閃」一定要出私家照喇,
因為政府普通產檢係唔會有超聲波照的。

呢份單張係醫院寄比我,係提及政府產前檢查項目包括D咩:
醫院管理局既產前服務單張
第一次普通產前檢查包括:
  • 度高,磅重,量血壓
對,第一次去到登記後,就要自己醒目自動波去度高、磅重同量血壓。
度高、磅重自己填返落張登記時派既問卷度,血壓度完會出返張紙仔,要記得拎呀!
  • 驗小便蛋白及糖份測試
樽係要自備的,但唔記得既話醫院有紙杯提供。
冇寫明要晨尿既話就第幾篤都冇所謂。確保冇多餘既細菌,記得柯之前要用廁紙抺下陰道先。
去到醫院姑娘會派驗尿紙,自己將張試紙放入去測試,然後SHOW比姑娘睇,冇問題就可以掉走喇。
試紙測試前後
  • 產歷,病歷,家族資料評估
了解準媽媽係第幾胎、懷孕兩星期前有冇去過寨卡高危地點旅遊、有冇生過水荳、
家族有冇糖尿病等等

  • 驗血(血型、血色素、德國麻疹抗體、乙型肝炎抗原、梅毒和愛滋病病毒抗體)
當日我做唐氏驗測要抽血,所以醫院當日只需要抽多1枝用黎做以上既測試。
唐氏要抽3枝,加埋呢枝,我諗當日大約抽左40ml左右,抽得唔多、唔痛,放鬆就得架喇!

特別情況下提供既服務包括:
  • 超聲波檢查
政府安排比我既超聲波次數有2次,1次係唐氏照頸皮,1次係照結構
  • 血糖發口服葡萄糖耐量試驗(飲糖水)
呢項係好多孕婦都怕怕既飲糖水測試,各醫院做法唔同,好似我o係瑪嘉烈,
唔係高齡及冇家族糖尿都冇得做呢項測試。
  • 孕婦驗血(地中海地貧血)
如果之前抽血測驗懷疑有地貧就要再驗血做further test。
  • 羊膜穿刺(抽羊水)
如果懷疑BB染色體有問題,就要做抽羊水100% confirm。
  • 絨毛球抽檢
絨毛亦都係其中一個去檢BB DNA既方法。

3. 幾時先「第一次」睇婦產科醫生?
我係8週6去照第一次既超聲波,我覺得呢個時間唔早亦唔遲,
因為太早有可能要轉用「陰超」,陰超有機會令準媽媽會唔舒服,甚至會流啡作小產。

相信準媽媽o係未照超聲波之前都會覺得好唔實在,當中一定有唔多唔小既憂慮,
由其係當自己覺得今日腹冇扯住既?冇咁多胃氣既?成日諗BB 有冇生長緊。
雖然有準媽媽5週已經可以照到「閃閃」但咁早照亦可能因為照唔到而擔心失望架!
你地可以自己衡量下,真係太擔心可以早D去照當買個安心既!

以下係都係我未去產檢,羅羅攣既懷孕紀錄
7週1:
呢排夜晚起身小便既次數小左,但日頭如果o係屋企會不期然好想嘆係梳化休息,
甚至訓教,起身會有小小見頭暈,可能係血液去左子宮度做野啦!
7週2:
應該受荷爾蒙影響,情緒無原無固地失控,總係覺得個心好唔舒服,
最後喊左出黎,反而喊完心情舒緩左。
7週4:
今日去完廁所用紙巾清潔後發現有小量血,即係所講既流啡/ 血⋯
因為冇痛所以冇去睇急症,叫自己唔好諗太多⋯⋯ 希望冇事啦!
8週2:
朝早起身整野食點知食完肚痛,好擔心呀!
8週4:
仲有兩日產檢,心情好複雜,又想照但又驚就唔到野,
太多負面思想影響喇!
8週6:
去左私家產檢喇!見到閃閃同聽到心跳聲喇!雖然仲好細粒,但心跳有成180,
醫生話所有野正常呢~寶寶一齊加油!

4. 揀邊個私家婦產科醫生好?
醫生好與唔好,大多數都係由朋友、網上流傳。
如果想o係私家醫院分娩既話,最好搵返有o係個度掛牌既心儀既醫生睇喇!
咁佢可以跟你跟到生呀嘛!

下面係我收集返黎2017 醫生普通產檢price list,有平有貴,比大家參考下:
林勇行 $2500
孫錫鴻 $1200
何嘉慧 $900
林兆強 $500 
張智 $980
黃建新 $500
高錦安 $900


下篇講下我既第一關非侵入性基因檢測喇,stay tuned!

My Page to follow | https://www.facebook.com/gogomanis/
Esdlife Blog | http://wow.esdlife.com/space.php?uid=87788

留言